I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, December 17, 2010

aku menasihati diriku yang hina ini...

"Disini ingin Aku menasihati diriku,bahawa yang aku ni adalah seperti himpunan sampah..yang sangat hina,dalam himpunan sampah itu akulah yang paling busuk dan aku membisikkan pada hatiku yang sudah hitam dengan dosa2 lalu..islam tidak memerlukan aku..tetapi aku sangat2 memerlukan islam dalam hidupku...kemudian aku berkata pula pada rohku..ketahuilah wahai roh yang hina..sebenarnya kita tidak akan bahagia di dunia ini jika tiada kasih sayang dariNYA...bersyukur dan bersabarlah..ALLAH sentiasa bersama dengan kita wahai rohku..Wahai roh yang hina..kita punya matlamat yang satu.. kita mesti teruskan perjuangan ini walaupun ku tahu begitu sakitnya menangung segalanya..tapi matlamat kita adalah Redhanya..manalah tahu kita adalah pencinta yang MAHA SATU.."

"tidak ada kebahagiaan yang tinggal bagiku...kecuali dalam takdir ALLAH.."Pernah ada sahabat bertanya padanya.."Apakah yang tuan inginkan dari kehidupan dunia ini..." maka umar menjawab..."Apa yang ALLAH telah tetapkan untukku di atas muka bumi ini...itulah yang aku inginkan dalam hi...dupku...aku redha denga ketentuan dariNYA untukku...."

2 comments: